Hoe kan ik inloggen met en zonder ACM/IDM?
Proces om in te loggen:
Stap 1: Gebruiker gaat naar de juiste site
De gebruiker opent een webbrowser en gaat naar de specifieke URL van het VoALM Platform/Atlassian Site. (e.g. https://sitenaam.atlassian.net)
Stap 2: Gebruiker geeft zijn email adres in en klikt op aanmelden
Op de inlogpagina ziet de gebruiker een veld om zijn of haar e-mailadres in te voeren. De gebruiker voert zijn e-mailadres in en klikt op de knop "Aanmelden/Continue".

Stap 3: Identificatie van de authenticatie policy
Op basis van het ingevoerde e-mailadres bepaalt het VoALM Platform welke authenticatie policy van toepassing is. Er zijn twee mogelijke scenario's:
Stap 3A: Indien ACM/IDM (Atlassian Cloud Managed) van toepassing is
De gebruiker wordt doorgestuurd naar de ACM inlogpagina.

Kies dan om te authenticeren via Itsme of via de kaartlezer
Indien de authenticatie succesvol is, wordt de gebruiker doorgestuurd naar het VoALM Platform en ziet hij of zij de startpagina.
Stap 3B: Indien GEEN ACM/IDM van toepassing is (Externe Gebruikers)
De gebruiker blijft op de standaard inlogpagina van het VoALM Platform.
De gebruiker voert zijn of haar standaard wachtwoord in en klikt op "Aanmelden/Continue".
Indien de authenticatie succesvol is, wordt de gebruiker doorgestuurd naar het VoALM Platform en ziet hij of zij de startpagina.
Stap 4: Gebruiker ingelogd
Na succesvolle authenticatie, afhankelijk van de toegepaste procedure (ACM of normale inlog), is de gebruiker ingelogd en heeft toegang tot alle functies van het VoALM Platform die voor zijn of haar rol beschikbaar zijn.
Veel voorkomende vragen / opmerkingen
1. Wie moet er ACM/IDM authenticatie gebruiken?
ACM-authenticatie is alleen beschikbaar voor gebruikers met 'managed accounts'. Dit zijn accounts die onder de volgende domeinen vallen:
2. Een gebruiker die via ACM/IDM probeert in te loggen krijgt een foutmelding. Wat moet er nog ingesteld worden? (alleen van toepassing voor Managed Accounts)
Gebruikers (alleen van toepassing voor Managed Accounts) die gekoppeld zijn aan de ACM/IDM policy moeten de juiste gebruiksrechten hebben om ACM-authenticatie te kunnen gebruiken. Indien er een gebruiker met een ACM-account probeert in te loggen zonder het juiste gebruiksrecht (Atlassian stack Digitaal Vlaanderen), zal hij of zij een foutmelding ontvangen.
Lees hier meer over het instellen van ACM/IDM en de bijhorende gebruiksrecht
3. Hoe moet ik een gebruiker koppelen aan de juiste Authentication policy in Atlassian? (alleen van toepassing voor Managed Accounts)
Alleen VoALM support kan (Managed Account) gebruikers koppelen aan de juiste authenticatiepolicy. Neem contact op met de supportafdeling voor hulp bij het instellen van de juiste policy. Meer over dit proces kan je hier terugvinden.
4. Meer over het activeren van ACM/IDM voor een Managed Account…
Hoe ACM/IDM Authenticatie activeren voor een (interne) gebruiker?