Skip to main content
Skip table of contents

Hoe ACM/IDM Authenticatie activeren voor een (interne) gebruiker?

Volgende rechten zijn nodig om deze actie uit te voeren: VOALM SUPPORT GOEDKEURDER

Deze pagina beschrijft stap voor stap hoe je acm/idm authenticatie voor een vo-medewerker dient te activeren.

Dit is alleen van toepassing voor Managed Accounts / Accounts die gebruik maken van een geclaimd domein. Een lijst van zo’n e-mailadres domeinen kan je hier terugvinden

Om een gebruiker te laten authenticeren via ACM/IDM zal je volgende stappen moeten uitvoeren:

Geschreven instructies (hierop klikken)
  1. Ga naar de VoALM Support Portaal https://support.voalm.vlaanderen.be/servicedesk/customer/portals

  2. Klik op Vragen voor een eigen Atlassian Site of Vragen voor VoALM.Atlassian.net

    image-20250613-101244.png
  3. Klik op Activeer ACM/IDM voor een (interne) gebruiker

    image-20250613-101054.png
  4. Hier moet je het e-mailadres van de gebruiker & een beschrijving invullen, en op Send klikken

    image-20250613-101456.png
  5. De aanvraag zal dan ingediend worden, en eens je de pagina opnieuw laadt, zal je zien dat er een antwoord is van onze support bot en dat het toevoegen van de gebruiker aan het ACM/IDM policy automatisch uitgevoerd zal worden

    image-20250613-101623.png
    1. Normaal gezien, als de bovenstaande stappen goed gevolgd worden, zou de aanvraag automatisch verwerkt moeten worden, zie je na enkele minuten dat de aanvraag op Done gezet wordt, en dat de gebruiker met succes is toegevoegd aan de authenticatie policy

      image-20250613-102004.png
    2. Indien dit toch zou falen, wordt er een foutmelding toegevoegd aan het ticket en zal er iemand van het VoALM Support Team de aanvraag verder onderzoeken

De gebruiker zal nog steeds via de oorspronkelijke manier inloggen tot deze toegevoegd is aan de juiste policy.

Eens de gebruiker met succes toegevoegd is aan de ACM/IDM authenticatie policy, zou het aanmelden op de correcte manier moeten verlopen.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.