Skip to main content
Skip table of contents

Nieuwe Atlassian UI coming Q2 2025

Vanaf maart starten Atlassian met een gefaseerde uitrol van de nieuwe navigatie die aangekondigd is geweest via de Atlassian Community voor de Free en Standard edities. De uitrol voor Premium en Enterprise edities begint half april. Deze wijzigingen zorgen ervoor dat al onze belangrijkste cloudoplossingen worden samengebracht voor een meer intuïtieve en consistente gebruikerservaring.

Wat betekent dit voor u? U wordt via een banner op uw Atlassian-site op de hoogte gebracht wanneer de nieuwe navigatie beschikbaar is. Beheerders hebben dan de mogelijkheid om deze in te schakelen voor zichzelf of voor alle gebruikers. Gebruikers kunnen tijdelijk ook heen en weer schakelen tussen de nieuwe en oude ervaring, zodat ze kunnen wennen aan de nieuwe look zonder dat hun workflows worden onderbroken.

Let op: Uw sites schakelen automatisch over naar de nieuwe navigatie een paar weken nadat deze beschikbaar is geworden, zelfs als een beheerder deze niet handmatig heeft ingeschakeld. Voor Confluence geldt dat zodra u de nieuwe navigatie sitebreed inschakelt, u niet meer kunt terugkeren naar de vorige ervaring.

Een kort overzicht van wat er zal veranderen.

Een vereenvoudigde navigatiebalk bovenaan.

image-20250320-124856.png

Een aanpasbare zijbalk.

image-20250320-125040.png

Een modern en schaalbaar ontwerp.

De nieuwe navigatie omarmt de vernieuwde kleurschalen, iconografie en typografie van Atlassian, wat zorgt voor een strakkere, modernere ervaring die de leesbaarheid, toegankelijkheid en schaalbaarheid verbetert.

Waar zal je deze veranderingen zien?

  • Jira

  • Jira Service Management

  • Jira Product Discovery

  • Confluence

  • Atlassian Home

In de onderstaande pagina’s zal u de specifieke details kunnen zien van wat er zal veranderen per product.

Indien er nog vragen zijn kan u ons steeds contacteren via ons portaal.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.