Hoe kan je een gebruiker toevoegen aan Jira & Confluence?
Volgende rechten zijn nodig om deze actie uit te voeren: SITE ADMIN ORG ADMIN
Deze pagina beschrijft stap voor stap hoe je een gebruiker kan toevoegen aan je Atlassian omgeving in Jira & Confluence.
Eigen Atlassian Site (<vo-entiteit>.atlassian.net)
Hoe kan ik als site of org admin een gebruiker toevoegen?
Voer hiervoor onderstaande stappen uit:
surf naar https://admin.atlassian.com/ of klik wanneer je ingelogd bent op je Atlassian omgeving op de tegel links bovenaan en selecteer daar “Administration”.

Op die pagina selecter je links je product:
Vervolgens klik je rechtsbovenaan op “Invite”.

In de dropdown klik je vervolgens op “Users” (Guest invites worden in een ander artikel behandeld).

Een nieuw scherm verschijnt:

Voer het e-mailadres in waarmee je wilt dat de gebruiker zich aanmeldt (je kunt er meerdere tegelijk of een reeks invoeren met een spatie of komma ).
Als je het verkeerde e-mailadres voor een gebruiker toevoegt
Als je een gebruiker uitnodigt met een ander e-mailadres dan het e-mailadres van zijn of haar Atlassian-account, en ze uiteindelijk een nieuw Atlassian-account maken, kunnen ze de twee accounts niet combineren. Je moet de gebruiker opnieuw uitnodigen met zijn oorspronkelijke account en de toegang voor het andere account verwijderen. Als ze inhoud maken terwijl ze zijn ingelogd met het tweede account, blijft die inhoud bestaan, maar blijft ze gekoppeld aan hun andere account.
Selecteer de rol die je wilt dat deze gebruikers op je site hebben:
Basic – Heeft toegang tot gespecificeerde producten en apps. Geen extra machtigingen.
Vertrouwd – Kan producten openen, configureren en toevoegen. Kan gebruikers uitnodigen.
Sitebeheerder – Volledige beheerdersrechten voor de site.
Selecteer producten in de lijst:

Productentoegang . Wanneer gebruikers een uitnodiging ontvangen, voegen we de gebruiker toe aan de groepen voor de producten die je selecteert, zodat je deze later altijd kunt wijzigen.
Voeg de gebruiker eventueel toe aan extra groepen voor je site (Optioneel).
Wanneer ontvangen gebruikers geen e-mailuitnodiging?
In deze scenario's sturen we gebruikers geen e-mailuitnodiging:
Als de gebruiker naar de site is gemigreerd (bijv. migratie van server naar cloud).
Als de gebruiker is aangemaakt via GSync of SCIM.
Ga voor deze gebruikers naar de pagina Gebruikers en klik op “Uitnodiging opnieuw verzenden” om ervoor te zorgen dat deze gebruikers een uitnodiging ontvangen.
Klik op “Gebruikers(s) uitnodigen” .
De gebruiker zal nu een Atlassian invitatiemail ontvangen. Hieraan staat duidelijk uitgelegd wat de te volgen stappen zijn om in te loggen op je Atlassian omgeving.
VoALM Atlassian Site (VoALM.atlassian.net)
Om gebruikers toegang te geven tot één van de applicaties binnen de VoALM site (voalm.atlassian.net en bitbucket.org/voalm) dient hiervoor een support ticket aangemaakt te worden.
Zodra de gebruiker toegang heeft tot de VoALM site kan hij/zij toegevoegd worden aan het juiste jira project, confluence space of bitbucket project door de beheerder(s) van dit project.