Hoe kan je een gebruiker deactiveren?
Volgende rechten zijn nodig om deze actie uit te voeren: SITE ADMIN ORG ADMIN
Op deze pagina wordt beschreven hoe je een gebruiker deactiveert op je omgeving.
Wanneer een gebruiker je organisatie verlaat, is het belangrijk om ook zijn toegang tot je Atlassian omgeving te deactiveren.
Belangrijk punt! We spreken hier duidelijk niet over het verwijderen van een gebruiker aangezien dit betekent dat al de historische info(zoals geassigneerd aan een ticket, etc..) zou verdwijnen, wat dus zeker niet de bedoeling is.
Eigen Atlassian Site (<vo-entiteit>.atlassian.net)
Hoe ga je te werk?
Voer hiervoor onderstaande stappen uit:
Surf naar https://admin.atlassian.com/ of klik wanneer je ingelogd bent op je Atlassian omgeving op de tegel links bovenaan en selecteer daar “Administration”.

Op die pagina selecter je links je product:

In het “Users” veld type je de naam van de gebruiker in die je wenst te deactiveren (email of naam).

Selecteer in de getoonde lijst de correcte gebruiker.
Deselecteer “Has access on site”.

Vanaf dat ogenblik zal de desbetreffende gebruiker geen toegang meer hebben tot je Atlassian omgeving.
VoALM Atlassian Site (VoALM.atlassian.net)
Voor deze actie dient een support ticket aangemaakt te worden, zodat dit opgenomen kan worden door het VoALM - Support team. Zie Helpdesk Info om dergelijke aanvraag aan te maken.